Her er et udpluk at tidligere elever i uddannelsespraktik:


Hvordan var det at være på NordVirk?

Det var en god oplevelse og jeg fandt hurtigt ind i fællesskabet. Ved fx pauser og i arbejdssituationer.

Det var et meget frit miljø og jeg kunne bare spørge om hjælp - dette gælder både hos personale og de arbejdende.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Det har været en god uge, med ting jeg godt kan lide at lave så det siger sig selv. Og alle er søde og rare.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Godt. Det var sjovt at være der og jeg lavede noget forskelligt hver dag.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Jeg synes det har været en dejlig uge. Det bedste var, at jeg "fik lov" til at lave nogle anderledes og spændende ting, samt at det var OK at holde en pause, når jeg trængte til det. jeg kunne bare være sig selv.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Det var en dejlig oplevelse med gode udfordringer.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


Det har været meget spændende :-)

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Det kunne jeg rigtig godt lide. Der var et godt fællesskab og en god stemning. Jeg kunne også godt lide at de havde et madtilbud. Det var fx dejligt med morgenmad – det når jeg ikke hjemmefra :-)

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Kunne du lide at være på NordVirk?

Ja pga. af det gode arbejdsmiljø og følelsen af frihed. I har sat et rigtigt godt sted op. Der var humor og tryghed, og jeg vidste hvad jeg skulle.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Ja det kunne jeg godt, og jeg godt kan lide at lave noget med IT.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Der var unge ligesom mig. Der var en god humor.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Ja! Jeg følte mig godt tilpas med menneskene på Nordvirk og med arbejdet med computerne.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Mine interesser for IT laver glidende overgang mellem arbejdet og min egen fritid.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


Ja, det var for mig et interessant miljø være i.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Det kunne jeg rigtig godt lide. Jeg kunne både lide de opgaver jeg fik og det hardware jeg arbejdede med.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Arbejdede du godt sammen med nogen?

Ja det vil jeg sige, jeg havde et godt forhold til nogle forskellige medarbejdere samt personalet som lærte mig tingene.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Ja der var en men jeg kan ikke huske hans navn desværre.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Snakkede godt med de andre. Jeg arbejde både sammen med andre og alene. Jeg kedede mig ikke - undtaget mest jeg ventede på at computerne downloadede windows. Hver dag kom dem jeg skulle arbejde sammen med og hentede mig, det var godt.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Ja, men jeg kan ikke lige huske navne.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Alle sammen der arbejder på Nordvirk er en masse velvidende og rare folk, oplevede jeg.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


Ja, det gjorde jeg og de var meget flinke.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Jeg arbejdede godt sammen med flere forskellige. Blandt andet en elev jeg kendte fra tidligere.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Hvordan var dine opgaver?

Opgaverne var forståelige og jeg kunne arbejde med dem lige fra starten af. De passede godt til mig og mine interesser.

Jeg arbejdede med FORSKELLIGE OMRÅDER: "skrot og metal, programmering og installationer og reparationer".

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Jeg kan godt lide at lave noget med pc'er i det hele taget, så det hele har været sjovt.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Fine opgaver. Fint at jeg hver dag skulle prøve noget nyt. Det bedste var at være på lageret og bygge bærbare. Jeg spurgte, hvis der var noget jeg var i tvivl om.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Jeg kunne godt lide mine opgaver. Det bedste var, at jeg følte jeg kunne finde ud af det. Der var ikke noget der var for svært og at jeg kunne få hjælp og vejledning nemt og hurtigt.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Jeg har virkelig ikke et problem med at lave ekstra arbejde inden for et fag som jeg interessere mig så meget for, så det var bare med at fyre på.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


De var lidt svære i starten men blev lettere hen ad vejen.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Jeg synes de var gode og nemme at gå til. Der var god variation, og man kunne selv være med til at bestemme, hvad man ville lave.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Gav dine opgaver mening?

Ja det gjorde de, jeg forstod dem og jeg fik en begrundelse hvorfor jeg skulle lave dem. Jeg kom bagom tingene og lærte nye ting.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Ja de gav mening på den måde at jeg ved hvad jeg skal lave, og at der er lidt udfordring i det også, så kan jeg næsten ikke gå fra det igen før det er bliver lavet færdigt.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Multimedie sagde mig ikke så meget. Det blev for kedeligt, fordi det var svært at nå at lære. Alle de andre opgaver gav mening.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Ja, det var rart at gøre noget andre kunne bruge.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Synes ikke der var nogle dårlige opgaver som jeg blev sat til. Ingen kaffemaskine tjans.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


Ja, jeg syndes jeg blev pænt udfordret i de forskelige opgaver jeg blev givet.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Ja, der var en god sammenhæng imellem det jeg lavede og det det skulle bruges til. Det gav mening for mig.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Var du motiveret?

Ja også fordi der var en god stemning omkring mig - jeg har en stor interesse inden for IT. Det var meningsfuldt og jeg forstod opgaverne. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde et lignende sted.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Ja jeg har altid gerne ville arbejde med IT, og det er også en af mine hobbies så det er nemmere for mig at lave, og jeg gik efter at lave en af mine hobbies til et arbejde så jeg har det nemmere med at komme på arbejde om morgen.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Ja. Det interesserede mig og var sjovt.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Jeg glædede mig ihvertefald til at komme afsted.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Jeg elsker at rode med computere og alt relateret. Tror faktisk ikke jeg kan blive træt af det i normale arbejdstider.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


Ja, jeg mødte op hver dag med lyst til mere.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Ja. Jeg havde glædet mig rigtig meget til besøget, og mine forventninger blev indfriet. Det var lige som jeg havde håbet på og forestillet mig :-). Der var spændende opgaver og samtidig et ”frit” miljø.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Hvad kan NordVirk lære dig?

Det at komme bagom IT og forstå mere af området. Få viden jeg normalt ikke arbejder med. Jeres tilgang til arbejdsopgaver og mennesker kan jeg godt bruge andre steder.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Alt med IT som jeg ikke kan i forvejen.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Jeg har lært nogle unge at kende som også interesserer sig for computere. Tænker det kunne være et godt sted at tage en STU.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Mere om computere og hvordan de virker.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Synes jeg er vel rutineret i selve hardware delen af arbejdet, men jeg mangler lidt inden for software afdeling, må jeg sige.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


At der findes mulige fremtids arbejde til mig.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Hvordan man sætter en computer sammen. Hjælpe mig med programmering og fx Photoshop, men også noget om at passe et arbejde, arbejde sammen, være vigtig og betyder noget for arbejdspladsen.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Fik du den støtte du havde brug for?

Ja det gjorde jeg, fordi jeg kunne altid gå hen og spørge ved problemer. Der var gode anvisninger i starten af projekter.

Skoleelev 10. kl. fra Limfjordsskolen april 2017.


Ja det fik jeg. Og plus nogen gange kan jeg godt lide at sidde med det selv. Og det fik jeg også lov til.

Skoleelev 10. kl. fra Kollegievejens Skole Aalborg, april 2017.


Fint med skema så jeg viste hvad jeg skulle lave, og hvornår der var pauser.

Skoleelev 9. kl. fra Vestbjerg Skole, april 2017.


Der var altid nogen der hjalp og de var der hele tiden.

Skoleelev 10. kl. fra Biersted Skole maj 2017.


Selvom jeg ikke havde brug for meget støtte, synes jeg dog selv at alle omkring dig var villig til at hjælpe.

Skoleelev 9. kl. fra Kollegievejen Skole juni 2017.


Ja, og de ansatte var gode til at støtte og guide mig i de forskellige opgaver jeg blev sat til.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Ja. Alle var gode til at hjælpe og vejlede mig.

Jeg synes det var fedt med en hel uge. Så når man at se og prøve det hele og komme ordentlig ind i tingene. Man bliver en del ar arbejdspladsen og det giver mere mening.

Jeg havde en dejlig praktik.

Skoleelev 10. kl. fra Gl. Lindholm Skole 2017.


Made by Thomas H. Lyneborg